Twoje nowe biuro prasowe! Zanim rozpoczniesz pracę, poświęć chwilę na uzupełnienie widocznej w stopce informacji o swojej firmie lub marce. Czas, który na to poświęcisz będzie na pewno dobrze zainwestowany, ponieważ każdy, kto odwiedzi biuro prasowe, będzie chciał się czegoś dowiedzieć na ten temat. Dane te zostaną także automatycznie dołączone do każdej wysyłanej informacji prasowej. Konfigurując konto nie zapomnij dodać kontaktu do osoby odpowiedzialnej za relację z mediami. Wszystkie opcje dostępne są w panelu administratora/ustawienia biura. Warto także uzupełnić pakiet prasowy, czyli zestaw podstawowych materiałów o firmie, które mogą być pomocne dziennikarzom – zacznij od wgrania logotypu firmy lub marki w wysokiej rozdzielczości do druku, zdjęć siedziby, produktów, osób decyzyjnych itd. Zadbaj także o wygląd biura: w panelu administratora/ustawienia biura/kreator wyglądu możesz wgrać logo zmienić ilustrację startową, nagłówek, kolory czy krój pisma. Baza kontaktów Zanim wyślesz swoją pierwszą informację prasową uzupełnij bazę mediów. Możesz ją zaimportować lub stworzyć od podstaw, wpisując poszczególnych dziennikarzy. Jeśli nie wiesz jak stworzyć bazę mediów zajrzyj na naszego bloga. Pamiętaj by kontakty do redaktorów podzielić na kilka grup. Możesz kierować się różnymi kategoriami np. rodzajem mediów (druk, Internet, radio, telewizja), obszarem zainteresowań (np. lifestyle, sport, IT, zdrowie) lub rodzajem informacji, które będziesz do nich kierować (np. newsy korporacyjne, produktowe). Poprawna i przemyślana kategoryzacja jest bardzo ważna, ponieważ w przyszłości znacznie uprości wysyłkę informacji prasowych. Pierwsza wysyłka Czas na test Twojego biura prasowego! Napisz pierwszą informację i roześlij ją w formie newslettera do wybranej grupy dziennikarzy. Nie spiesz się, dobrze przemyśl temat oraz dobierz odpowiednią grupę odbiorców. Tekst informacji powinien być relatywnie krótki, za to bardzo treściwy i ciekawy dla dziennikarzy. Pressium pomoże Ci w utrzymaniu właściwej formuły newsa: w formularzu musisz dodać tytuł wiadomości, wprowadzenie i wreszcie samą treść. Do każdej informacji możesz także przypisać osobę kontaktową i ustawić dodatkowe opcje publikacji. O niczym nie zapomnisz! Więcej informacji o tym jak poprawnie napisać informację prasową znajdziesz na naszym blogu. Śledź statystki Pressium pozwoli Ci śledzić popularność biura prasowego i rozsyłanych informacji, dzięki rozbudowanym opcjom statystycznym. W panelu administratora/statystyki znajdziesz dane na temat unikalnych użytkowników, odwiedzających Twoją stronę oraz liczby odsłon. Po wysyłce mailingu możesz sprawdzić, który dziennikarz otworzył wiadomość oraz czy cieszyła się ona zainteresowaniem. To bezcenne informacje, które pozwolą Ci lepiej zarządzać relacjami z dziennikarzami oraz skuteczniej profilować wysyłane informacje. Powodzenia, a w razie pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji!