Środa 27 Stycznia 2021

Jak wybrać kamerkę internetową? Oto 6 najważniejszych cech na które trzeba zwrócić uwagę

Nauka i praca zdalna oraz spotkania towarzyskie online weszły już do naszej codzienności i zostaną z nami na długo. W epoce powszechnej akcji „Zostań w domu” nie sposób funkcjonować bez wygodnej kamery do obsługi różnych komunikatorów internetowych. Podpowiadamy, jak ją wybrać, by cieszyć się pełnią możliwości takiego sprzętu.

Jeszcze niedawno konieczność posiadania takich urządzeń charakteryzowała jedynie hobbystycznych lub zawodowych streamerów online. Teraz towarzyszą nam one na każdym kroku, a bez spotkań poprzez takie aplikacje jak Zoom, Microsoft Teams czy Skype trudno ogarnąć służbowe obowiązki. Przydają się też do utrzymywania kontaktu z rodziną i przyjaciółmi bez narażania się na zdrowotne ryzyko w epoce pandemii. Co prawda wiele modeli laptopów ma wbudowaną kamerę, ale często jakość połączenia online pozostawia tutaj wiele do życzenia. A w dodatku siłą rzeczy brak im sporo kluczowych funkcji. Dlatego podpowiadamy, czym się kierować w wyborze kamerki internetowej.

 

1) Ostrość obrazu

 

To oczywiście kwestia najważniejsza. Najlepiej zdecydować się na oferowaną rozdzielczość na poziomie co najmniej HD (1280 × 720). Wtedy będziemy widzieli naszych rozmówców wyraźnie, co znajdzie wyraz w realizmie wrażeń ze spotkania. Jeszcze lepszym rozwiązaniem na pewno okaże się wybór sprzętu, obsługującego rozdzielczość Full HD (1920 × 1080). Nie bez znaczenia są też format obrazu (najwygodniejszy to 16:9) i liczba klatek na sekundę – im wyższa, tym lepsza, co przełoży się na płynność wyświetlanych treści. Warto również zwrócić uwagę na opcję autofokus, która gwarantuje uzyskanie ostrej wizji, nawet podczas ruchu. Tak samo jak na możliwość obracania kamerki, najlepiej w zakresie 360 stopni.

 

2) Jakość połączenia audio

 

Pamiętajmy o tym, żeby kamerka dysponowała zintegrowanym mikrofonem – najlepiej w wersji stereo, tak jak np. model Hama C-600 Pro. Wpłynie to zbawiennie na jakość dźwięku, a transmisja mowy powinna być w pełni zrozumiała. Szczególnie w pracy dobrze jest uniknąć jakichkolwiek niedomówień przez problemy techniczne.

 

3) Regulacja oświetlenia

 

Tutaj filozofia jest prosta. Dzięki podświetleniu lampkami LED kamerka dostosuje się do warunków oświetleniowych otoczenia. W efekcie możesz wziąć udział w wideokonferencji nawet po ciemku.  Taka możliwość szczególnie przydaje się, gdy w tle dominuje radosny domowy rozgardiasz, którego to widoku litościwie lepiej oszczędzić uczestnikom spotkania.  

 

4) Ochrona przed atakiem szpiegowskim

 

Zawsze istnieje ryzyko, że jakiś haker włamie się do wyłączonej kamerki i zacznie nas podglądać. Istnieje banalny sposób na poradzenie sobie z tym potencjalnym problemem, znacznie lepszy niż często spotykane nieco łopatologiczne zaklejanie oka urządzenia np. taśmą. W modelu Hama HD Spy Protect sprawę rozwiązano za pomocą osłony. Soczewkę kamery można zasłonić klapką jednym szybkim ruchem i w ten sposób odciąć nieproszonemu podglądaczowi wstęp do naszej prywatności.

 

5) Rodzaj połączenia z komputerem

 

Najczęściej spotykane kamerki podłącza się do komputera przy użycia złącza USB. Trzeba w tym przypadku zwrócić uwagę, by kabel okazał się odpowiednio długi (np. 1,5 m). Ale spotykane są także wersje, które komunikują się z laptopem lub PC-tem poprzez wejście HDMI, a także bezprzewodowe – mogące się pochwalić modułami Bluetooth lub WiFi. 

 

6) Montaż

 

Ostatnim istotnym zagadnieniem jest sposób mocowania sprzętu do pokrywy laptopa lub obudowy monitora w komputerze stacjonarnym. Celem jest oczywiście jak największa stabilność. Jedną z najpowszechniejszych metod jest wykorzystanie wbudowanej podstawki i położenie kamerki na płaskiej powierzchni. Drugi popularny sposób to zainstalowanie jej na monitorze za pomocą specjalnego klipsa. Ciekawym rozwiązaniem jest również obecność gwintu 1/4“, co umożliwia zamontowanie kamery na wszystkich standardowych statywach.

 

Udostępnij
Tweetnij

Pobierz jako

Pliki do pobrania

Ilustracje

Osoby kontaktowe

Informacje o firmie HAMA

Z ofertą 18.000 produktów Hama jest wiodącym specjalistą w dziedzinie akcesoriów foto, video, audio, telekomunikacja, multimedia, zatrudniając około 2500 pracowników na całym świecie.

Tylko w siedzibie firmy w Monheim, w Niemczech pracuje ponad 1500 osób z duzym osobistym zaangazowaniem w sukcesy przedsiebiorstwa. Dzialania centrali wspierane sa przez liczne filie oraz partnerów handlowych w calej Europie, gdzie zatrudnionych jest okolo 800 pracowników. W ten sposób Hama jest obecna na swiatowych rynkach ze swoimi wysokiej jakosci produktami i kompetentna obsluga.

Hama Polska

Milowym krokiem w procesie podboju rynków wschodnich było otwarcie w roku 2000 nowego oddziału Hama w Polsce. Hama Polska została utworzona 01.10.2000 w stolicy Wielkopolski – Poznaniu. Rozwijając dystrybucję akcesoriów w całym kraju Hama odnotowała liczne sukcesy, konsekwentnie budując swój prestiż i markę. Dzięki poświęceniu i wielkiemu zaangażowaniu swoich pracowników Hama rozrosła się, zmieniając swój profil z małej, zatrudniającej kilka osób firmy, na firmę średnią z dużymi perspektywami na przyszłość.

Hama Polska posiada w swojej aktuanej ofercie ponad 4. 000 produktów, gwarantując jednocześnie ich wysoką jakość oraz różnorodność.

Polityka asortymentowa Hama Polska polega na wprowadzaniu na rynek najnowszych światowych trendów i utrzymaniu pełnej dostępności produktów. Ciągły kontakt z pasjonatami techniki, użytkownikami PC, GSM, fotografikami pozwala nam na wyczucie potrzeb naszych klientów.